Ook Stan de Jong sluit reacties
Door: Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten
In navolging van www.joostniemoller.com is nu ook op het pas gelanceerde Nieuwe Journaal van Stan de Jong uw proza niet langer welkom. Te druk. Trollen vs. Vrije mensch: 2-0. Dus trollen die een nieuwe grot zoeken: bij Ome Frik is plek genoeg in de schuur (lees: banlijst). En waarom opeens nu allemaal, zo vlak voor de verkiezingen? Uw samenzweringsreaguursels kunt u hier onder kwijt.
Geplaatst door: Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten
op 29 mrt 2010. Gearchiveerd onder Expired.
U kunt de reacties op dit artikel volgen via RSS 2.0.
Reacties en pingen zijn gesloten.









Realiseren deze figuren zich niet dat ze hun populariteit te danken hebben aan het feit, dat mensen na het tijdperk van de dode-bomen media eindelijk hun ei kwijt konden over gebodene?
Dat ze met het opheffen van het kunnen reageren hun populaire en veelgelezen blog mogelijk reduceren tot virtuele spookstad?
Zit ik er met die conclusie helemaal naast? Of niet? En zo niet, interesseert het ze dan werkelijk geen hol?
Want voor zover ik Standejong/Het Nieuwe Journaal lees, had het bitter weinig te maken met de *kuch* "geweldige" artikelen van bijvoorbeeld een Tim Engelbart, om maar een voorbeeld te noemen. Wie is die man eigenlijk? En waarom is het aan hem en andere toegelaten een an sich goed initiatief compleet de nek om te draaien? En is dit het bewijs dat Geert Wilders er goed aan doet om geen medezeggenschap te geven aan de clowns die er nog meer in de PVV zitten? Om juist deze reden?
Wat in ieder geval zeker is, is dat ik sinds het opheffen van het reageren geen woord op Joost Niemoller meer heb gelezen, en dat hoe dan ook bij "Het Nieuwe Journaal" ook niet meer doe. Het lijkt me sterk dat dit sentiment niet bij veel anderen leeft.
Wat betreft die samenzweringstheorieen: zijn ze bang voor de komende rode terreur van Cohen?
Ze. Willen. Niet. Naar. Het. Volk. Luisteren.
K zal Geert Wilders mailen of zij een blog willen openen.
@ mezelf
Hoewel, t geeft voor van Frikschoten wel meer podium als anderen het hoofd laten zakken.
@ Frik : ik was (en ben nog altijd) echt woest toen ik dat vanmorgen konstateerde. Ik laat het er op mijn manier ook beslist niet bij zitten, en zal zeker van me laten horen.
Die gasten die dit bij Stan en bij Joost voor elkaar hebben gekregen moeten zich verdomme diep en diep schamen. Deze verwarde geesten die voornamelijk tijdens de voor de nachtrust bestemde uren onder hun groen uitgeslagen druiperige grafzerk vandaan komen, moeten ze zich eens beseffen dat ze overal te gast zijn en dat ze zich moeten gedragen naar de door hun gastheer of vrouw gestelde regels. Denk daar maar eens goed over na, voordat jullie weer eens badinerend en discriminatoir over de "licht getinte medelanders" utlaten. Jullie zijn geen haartje beter. Gezwellen die weggesneden moeten worden.
Laat mij maar eens een weekje de blogs van Joost en Stan als moderator waarnemen. Ben binnen een week klaar met die verdwaasden en laat ze zonodig alle hoeken van het internet zien.
Ik ben boos, woest maar ook vooral verdrietig. Mag dat ? Ja ! Doen we er wat aan ? Volmondig : JA !
@ Frik : voor jou een vr.gr.
@ bedoelde oetlullen die het werkelijk overal verpesten en verkankeren : ggrrrr
"En waarom opeens nu allemaal, zo vlak voor de verkiezingen ?"
Trollen zijn de oorzaak ? Zou heel goed kunnen, maar wat ik me dan meten afvraag : van welke kant ze komen ze ? Zijn het wel echt kaalkoppen? Niemand kan het checken, iedereen kan van alles plempen, en op die manier kun je van alles kapot maken. En uit welke hoek ? Eén ding weet ik zeker, het leedvermaak zo hier en daar in de meest ranzige hoekjes van het internet tiert welig.
Joost en Stan zijn
omgekochtbewerktverleidop rationele wijze en met argumenten overtuigd door de AIVD,Joris DemminkHirsch Ballin en zijnInterdeparteMentale Werkgroep Reaguur Problematiek, wat ik je brom.Op de – ten onrechte – minder bekende anti-islam website http://www.uitkijk.net kan sinds vandaag ook niet meer worden gereageerd. Wat een toeval.
Joost beweert een week op een berg gezeten te hebben. Een berg! In Nederland!
Reken maar dat hij is ingerekend door de Amsterdamse
kartoongestapomilieupolitie.PS Te doorzichtig voor woorden eigenlijk, als je erover nadenkt.
Wat trouwens ook erg was, was dat Joost Niemöller onmiddellijk na het uitschakelen van de reactiemogelijkheid zijn eigen huisregels overtrad. Hij schreef toen hij Aan Den Toog sloot namelijk dit: *Laat dat maar aan Eva over, die hoer*.
Hoer dus! Dat mocht niemand schrijven volgens huisregel 6 die luidt: *Wat niet mag is iemand voor hoer uitschelden, come on zeg!*.
Come zelf on, zeg, Jeaust!
De slechte invloed van de AIVD deed zich gelden, I presume, zeg.
En niemand die er wat van kon zeggen. Want reageren kon niet meer.
@ Lewinsky :
Wat trouwens ook erg was, was dat Joost Niemöller onmiddellijk na het uitschakelen van de reactiemogelijkheid zijn eigen huisregels overtrad.
Nou en ? Het is toch zijn weblog en hij bepaalt toch wat de inhoud daarvan is ? Ga ergens anders kwallen, trol !
@Huppetee maart 29th, 2010 16:08
Dus Jeaust mag zelf zijn eigen huisregels wel overtreden? En anderen mogen dat niet? Je stemt zeker D66?
@ Lewinsky maart 29th, 2010 16:16 :
Je gaat niet op mijn vraag in. Dat heeft eerlijk gezegd ook weinig zin voor types zoals jij die zo van kleurtjes etc houden. Laat dus maar ! Doei !
@Frik: het aantal reacties dat bovenaan vermeld staat, is 1 minder dan het werkelijke aantal. Ik geef het maar even door.
Van @huppelthee mag dat, denk ik. Want het is jouw weblog. En jij bepaalt de inhoud, zegt @huppelkudt.
@Huppetee maart 29th, 2010 16:25
Oh sorry, ik had je
retorischevragen niet als zodanig herkend. Ik had ze gezien als stompzinnige opmerkingen. Mijn fout.PS Doei? Come on, zeg!
@Lewinsky
Dat is omdat deze krant je op gratis advertenties trakteert in de comments. Die telt Das System niet mee.
En ja: ik bepaal hier de inhoud met ijzeren vuist. Kappen met schelden naar Huppetee, dus. Schelden mag alleen als het een lust voor de lezer is. Beter je best doen op dat aspect. Overigens ben je wel de winnaar zo ver in de afdeling complotten. Waarvoor hulde!
@ Lewinsky maart 29th, 2010 16:35 :
Ik sta er werkelijk versteld van hoe iemand in een paar nietszeggende comments zoveel fouten weet te maken. U bent waarlijk een natuurtalent !
Wat # 16 betreft : ja ! Frik mag dat ! Net zoals een Joost of Stan ! Zolang jij geen enkele bijdrage levert aan een weblog, en werkelijk waar : die comments van je stellen inhoudelijk niets voor, heb je je maar te schikken naar de door de gastheer gehanteerde (fatsoens)regels. Je bent toch geen eigenaar of betaal je contributie o.i.d. ?
Jij denkt de inhoud en het reilen en zeilen van een weblog te bepalen. Dacht het toch niet he ?
Mocht het zo zijn dat je er naar verlangt om steeds weer jouw eigen comments op het wereldwijde internet te kunnen lezen : begin een eigen webwerf. Komt natuurlijk geen hond, maar dan kan je iig jezelf lekker bezighouden ipv anderen steeds weer te vervelen met je onzin.
Voor de rest zal ik je niet meer lastigvallen ! Nogmaals : doei !
@Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten maart 29th, 2010 16:37
Schelden naar Huppetee mag niet? Dat wist ik niet. Maar nu wel.
Doei!
Huppetee maart 29th, 2010 16:42
Niet zo tieren richting Lewinsky, hij/zij is echt lievv!
Hup monica,je kunt het.Je argument snijdt wel degelijk hout,ondanks het chagrijn van huppetee,maar soit.Alle gekheid op een stokje,opvallend hoe vluchtig het virtuele wereldje lijkt.Mij valt op dat zowel Stan als Joost ,blijkbaar uit ongemak,gaan sleutelen en kort daarop het reageer-bijltje erbij neergooien.
Ik wens Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten heel veel succes met zijn AMSTERDAM POST.
Het is op zijn minst curieus dat zowel Joost Niemöller als Stan de Jong hun reactiemogelijkheid bijna op hetzelfde moment .stopzetten.
Twee journalisten /schrijvers stoppen met de mogelijkheig voor comments. Bijna tegelijkertijd .Ook toevallig.? Zij zeggen hun redenen te hebben. Wie niet. Natuurlijk.
Ik denk dat de beide heren, eerst aangetrokken door de belangstelling van de in hun ogen misschien mindere goden voor hun epistels dachten:: Wij zetten Ons Zelf met Ons Eigen Blog Op De Kaart..
Zie en Lees Onze Boeken, maar val ons niet lastig..
Het lijkt wel of ze Wouter Bos imiteren: Het wordt ons te veel, hoor ,wij kunnen het niet meer aan. Onze kinderen en vrouw, din, gaan protesteren.
Wie is, of wordt jullie Job Cohen? En ik ben niet eens zo'n fanatieke commenter, hier en daar en overal.. Groetjes. van Maci
Tja, ik vind het ook jammer, maar blijkbaar is het zo dat het moeilijk is om een log zo te houden, dat er inhoudelijk op het onderwerp wordt gereageerd, zonder dat er allemaal mensen tussendoor gaan sluipen die vooral graag zichzelf horen, en zich aan de inhoudelijke discussie minder gelegen laten liggen. Overigens viel dat wat mij betreft op de beide sites alleszins mee (maar ik ben dan ook een fundamentalist wat betreft de vrijheid van meningsuiting, dus wellicht tel ik niet echt), en ik was natuurlijk al evenmin belast met de schone taak van het modereren. Blijkbaar betekent dat dat je de hele dag in de gaten moet houden of er niet iets onvertogens gebeurt, en dat is natuurlijk nauwelijks doenlijk, als je ook nog de kost moet verdienen. Dat zou natuurlijk wel kunnen maar dan moeten mensen wellicht bereid zijn te betalen voor de mogelijkheid te regaeren, en hoeveel dat dan zou moeten zijn, dat weet ik natuurlijk niet, en als freeweelende hobbist gaat me dat natuurlijk ook niet aan. Ik ben wel blij met de door de professor hier geboden kans om op artikelen te reageren en ze eventueel hier door te plaatsen, want als je geen reacties krijgt, dan mist er toch wat, feedback bijvoorbeeld en nog eens nadenken of wat je beweert niet ook vanuit een andere invalshoek kan worden bezien.
Wij zijn net een blog begonnen, zodra ik bedreigd wordt zal ik het laten weten,….
- Edit: leuk gedaan. Je kan me ook vragen. Ik heb Neree zelfs aangeboden een banner mee te laten lopen. Geen enkele deur heb ik dicht gedaan. Die smijt ik bij dezen dicht. Op gieren zit ik niet te wachten. -
Mogelijk heeft het ermee te maken dat Joost (van Stan weet ik het niet) op bescheiden schaal inkomsten ontvangt via "notabele" adverteerders. Kennelijk is hem zo of zo om duidelijk geworden dat hij deze adverteerders zou kunnen kwijtspelen, als hij toestond dat men op zijn weblog vrij en onverveerd voor zijn mening mocht uitkomen. Ach er zijn er natuurlijk die voor nog minder hun ziel aan den duivel verkopen, maar het zou zomaar kunnen zijn dat dit voor Joost en nu ook voor Stan de doorslag heeft gegeven.
Beste Prof. VanFrikschoten, ik had gelezen wat jij ervan vind als ik eventueel het modereren van de Toog des Aanstoots op jouw weblog ter hand zou nemen. Ik zal je binnenkort hierover een mailtje sturen met een nummer wat je eventueel kunt gebruiken om mij rechtstreeks te bereiken. Praat wat makkelijker. Geef me echter nog even een paar dagen respijt. Het is in deze niet van afstel komt uitstel, maar als ik we samen tot het besluit komen dat dit kan, dan wil ik er ook helemaal klaar voor zijn. Groet Lucida,
Oh ja op het weblog van Ayaan Hirsi Ali kan men ook reageren, alleen is daar de snelheid waarmee nieuwe artikelen worden aangeleverd, aanzienlijk minder snel dan op deze en twee eerder genoemde weblogs.
Ter verdediging van Joost wil ik overigens ook deze overweging niet onbesproken laten. Alhoewel ik zelf nog nimmer op Geenstijl heb gepost en er slechts een hoogst enkele keer naartoe surf, zag je wel dat zich een soortgelijk bloggerscultuurtje, (Lange halen snel thuis reacties) ook op het weblog van Joost begon te ontwikkelen. Het is in dit landje dan wel meteen zo, heb je eenmaal een bepaalde naam, dan kom je er in feite van je levensdagen niet meer van af. Mogelijk dat Joost ervoor heeft willen waken geafficheerd te worden als een pro-Wilders weblog. Het kan ook zo zijn, dat ze aan Carel Brendel een voorbeeld nemen. Daar kan je niet reageren, en bovendien lijkt hij door het journalistieke establishment voor vol te worden aangezien. Hetgeen Carel Brendel op zijn beurt er niet van weerhoudt om op een aantal weblogs (o.a. Hoeiboei) ook als medeblogger reacties te plaatsen. Maar kennelijk moeten dat vooral serieuze en ook meer reacties met diepgang zijn. Ik heb geen zin om ten aanzien van dit drietal daadwerkelijk het achterste van mijn tong te laten zien, Maar ik heb t.a.v. Joost altijd oprecht de indruk gehad, dat hij mij in elk geval met fatsoen heeft bejegend.
Caroline, het Ayaan Hirsi Ali-weblog wordt gemiddeld door zo'n 750 mensen per dag bezocht. natuurlijk laten ze niet allemaal een reactie achter, maar het kan er afhankelijk van het onderwerp soms ook stevig aan toegaan. Samen met mijn collega Joop modereer ik daar al jaren. Op enig moment krijg je er een bepaalde handigheid in en weet je wie je pappenheimers zijn. Het is wel zo, als je eenmaal te 'rigide' met spelregels gaat beginnen, kom je jezelf vroeg of laat tegen. Ik hanteer nog steeds het model dat de kracht van het argument het uiteindelijk wel wint, en dat mensen doorgaans mondig genoeg zijn om anderen indien zij zich niet aan een bepaalde code houden van repliek te dienen. Een enkele keer in al die jaren heb ik iemand een ban moeten geven. Maar die keren zijn echt op de vingers van een hand te tellen. Sommigen menen dat je niet en speler en tevens scheidsrechter kunt zijn. Maar daar denk ik anders over. Naarmate je bij het modereren niet je ego de overhand laat nemen, en in een discussie waar je tegengas krijgt meteen naar het machtswoord grijpt, kan er heel veel. Ik heb vroeger op FOK veel gepost, maar daar had je te maken met kliekjesvorming en daar deden de moderatoren lustig aan mee. Als je dan met een in hun ogen tegendraadse mening kwam dan was het vaak allen tegen een, kijk dan moet je verrekte sterk in je schoenen staan, om jezelf niet uit de tent te laten lokken. Want algauw zint men erop de stok te vinden om er de hond mee te slaan. En ja dan ging het daar soms zo kinderachtig aan toe. De een kon zich zowat alles veroorloven omdat die zich had ingelikt bij het team van moderatoren, en de ander die dat niet deed kreeg vaak om het minste geringste al een waarschuwing of zelfs een (perm)-ban. Niettemin kan het ook zo zijn, dat mensen hun tijd op een nuttigere manier willen besteden en dat het modereren dan al gauw een last wordt. Aan de andere kant mogen de heren Stan en Joost ook niet vergeten, dat juist vanwege het feit dat mensen daar konden reageren hun weblogs boven de marginaliteit zijn uitgestegen. Ik meen dat ze zich daar tegenover de mensen die wel op een zinvolle manier reageerden te weinig rekenschap van hebben gegeven. Maar uiteindelijk moeten we hun beslissing, of we het nu leuk vinden of niet, en ongeacht hun redenen ervoor respecteren.
Caroline, wat fijn dat ook jij zegt dat er misschien een betaling per reactie moet zijn. Dit voorstel heb ik via een mail (dus zonder dat iemand anders het kon lezen) eerder al gedaan aan Van Frikschoten.
Dan, idee 2, een week telt 7 dagen. Zou het echt heel moeilijk zijn 7 of 14 mensen te vinden die één dag de moderatie op zich willen nemen? Zij kunnen worden betaald, voor een deel, en erg weinig, uit de reacties. Een aantal reageerders kent elkaar, uit Aan den Toog, of van 20 januari of via nog weer andere wegen. Binnen deze kring zijn toch wel 14 betrouwbare mensen te vinden? Hier bevindt zich tenslotte de voorhoede van het verzet. (Zo voelt het vaak).
In mijn visie is namelijk het schrijven, opniërend of wetenschappelijk of verstrooiend, met de mogelijkheid tot reactie de echte meerwaarde van internet. Zo wordt kennis en kritisch nadenken gevoed, gekoesterd, en dient het een doel. Maar misschien is dat allemaal te ideëel.
Wanneer het eens per twee weken is wil ik meedoen in de moderatie-pool. (Vooropgesteld dat de prof. drs. dat een goed of werkbaar idee vindt.)
O ja, ik dacht aan 0,02 cent per reactie voor Aan den Toog, en 0,05 cent voor een artikel. 1/3 voor de prof. 2/3 voor de moderator (om het aantrekkelijk te houden). Echter, dit zijn centenkwesties als schoten voor de boeg.
(En las ik niet ergens dat lucida graag den Toog openhoudt? Lucida, graag, het is werkelijk de leukste kroeg die ik ooit heb meegemaakt.)
En nog één ding, is het toeval dat reacties sluiten in 'de Stille Week'? (En dan hang ik geen religieuze ideologie aan, maar misschien moet dat om zulks op te merken.)
Lucida, blijkbaar zijn we beiden na het avondeten eens gaan reageren. Vandaar de min of meer dubbele reactie in ieder geval voor wat het modereren betreft. De snelheid/traagheid van een blog is soms wel eens lastig.
En een opmerking.
Wanneer reageren niet meer mogelijk is bezoek ik een site nauwelijks meer. Dan kan ik namelijk net zo goed een krant kopen. En dat doe ik niet, want ik heb geen kattebak.
Maarten hoe sympathiek ook, maar dat betalen per reactie lijkt mij om praktische redenen nauwelijks uitvoerbaar. Nogmaals als ik voor elke reactie die al die jaren onder mijn moderatie zijn geplaatst met terugwerkende kracht alsnog geld zou vangen, hoe bescheiden ook, dan was ik spekkoper. Ik denk eenvoudig weg dat je het moet willen doen uit ideële overwegingen. Zodra je mensen wilt laten betalen voor het feit dat ze aan jouw weblog op actieve wijze hun steentje bijdragen haken de meesten simpelweg af. Die Toog des Aanstoots format blijf ik hoe dan ook een schot in de roos vinden, mits er consequente een tijdstip voor opening en een voor sluiting aan verbonden wordt. Als ik zie hoeveel tijd ik besteed aan het updaten van mijn eigen muzikale weblog Lucida's Ecke, en aan de reacties en bezoekers van over de hele wereld aflees hoe zeer muziek mensen verbindt, dan lijkt het mij sterk dat er niet een paar mensen te vinden zijn die hier op dit weblog hun schouders eronder willen zetten. Kijk het praktische euvel met de Toog des Aanstoots is en blijft het tijdstip. Ik ben in zekere zin een gezegend mens die nagenoeg volledig zijn eigen dagritme bepaalt. Maar ik moet er op voorhand niet aan denken, dat ik elke nacht tot in de kleine uurtjes wakker moet blijven. Al ben ik iemand die doorgaans toch niet voor 1 of 2 uur 's nacht gaat slapen, ik moet voor mezelf de vrijheid behouden daar om welke reden dan ook van af te kunnen wijken. Maar met jou en Prof. VanFrikschoten ben ik het eens dat waar een wil is, is een weg…
Iedere keer dat ik denk: Ha, eindelijk eens een interessant blog, en ik daar ga reageren, wordt na enige tijd de reageermogelijkheid uitgeschakeld. Inderdaad was het de mogelijkheid om te reageren die de blogs interessant maakten, en vermoedelijk zullen deze blogs nu een zachte dood sterven. Bij Joost was het probleem dat er te veel reacties kwamen, en vaak per onderwerp tientallen van dezelfde persoon. Ik vraag me af waarom er niet een automatische beperking ingesteld kan worden voor het aantal reacties (in totaal en per persoon) per onderwerp, en eventueel ook wat betreft de lengte van de bijdragen (hoewel dat laatste wel meeviel, je moet dat ook niet te krap nemen, zoals bij sommige krantensites). Zo wordt automatisch het eindeloze heen en weer gescheld beperkt.
Bij Stan de Jong ging het mis doordat er te veel schrijvers waren, waaronder minkukels als Tim Engelbart en Michiel Eijsbouts. Van dat soort teksten staat Internet al bol, dus die kon ik missen als kiespijn. Na de vernieuwing van de site was ook de fut er uit, er kwamen nauwelijks nieuwe stukken, en dan waren het vaak ook nog waardeloze stukken. Bovendien kregen we dan ook nog het irritante wijsvingertje van Engelbart als een bepaald woord volgens hem niet door de beugel kon, zodat het een fatsoensrakkerssite dreigde te worden, net als de DDS. Jammer, want ik vond de stukjes van Stan zelf altijd heel leesbaar en de moeite waard. Maar nu ik er niet meer kan reageren, zal ik ze waarschijnlijk ook links laten liggen. Ik heb geen zin om alleen maar allemaal meningen van anderen te lezen, zonder daar op te kunnen reageren.
Lucida, ja, het aan Ayaan opgedragen log, dat ken ik wel. Sterker nog, wil je eens wat oudere dingen van mijn hand lezen dan kan je die daar vinden in de rechtercolumn onder de titel Ernstige columns. Maar op een gegeven moment, tenminste zo ging dat bij mij, begon het onderwerp waar het toen het vaakst over ging me enigszins de keel uit te hangen, en vanwege de treurigheid ervan en omdat een mens op een gegeven moment wel ongeveer alles een keer gezegd heeft wat die over een bepaald onderwerp te berde wil brengen. Wat dat betreft is een reactiemogelijkheid heel goed, want dan wordt er nog eens gediscussieerd, waarbij ik me vooral uit de begintijd herinner dat het er nogal eens heftig aan toe ging
Vooral in de begintijd van dat log was het druk en het leukste was wel dat er mensen van allerlei pluimage en met allerlei andere denkbeelden reageerden. Ik kom nog vrijwel elke dag langs uiteraard, want oude liefde, die roest niet.
Caroline wat ben ik blij te weten met wie ik in wezen te doen heb. Ik moet eerlijk bekennen me enigszins te generen voor de wijze waarop ik jou onlangs op een van jouw columns aansprak. Ik begrijp nu pas wat je bedoelde toen je o.a. zei, jij kent mij onderhand toch wel al wat langer. Voor het overige deel ik je mening dat een zekere repeterende gewoonte om steeds maar weer over die op zich betreurenswaardige excessen te moeten schrijven heel deprimerend kan werken. Een welgemeende vriendelijke groet Lucida,
Er is binnenkort misschien nog een ontmoeting -moderator/intermediair- D. G. Neree?? Wellicht is het daar eenvoudig afspraken te maken, richting te geven.
En voor wat betreft beschikbaarheid, lucida, ook ik kan grotendeels mijn eigen agenda bepalen, echter, ik word gemodereerd door kinderen, waarvan één zeer jong, en kan echt niet een café openhouden tot 04.00 uur. Daarnaast, zorgt mijn werk ervoor dat ik regelmatig pas rond 24.00 uur inpandig geraak. Om dan nog eens een café te openen… maar misschien dat de ontmoeting via D.G. voor dit soort praktische zaken een oplossing kan genereren. Want… waar…wil… weg.
Het is toch wel een complex geheel waarover we hier praten. Allereerst de vrijheid van meningsuiting. Daaraan zit het risico dat mensen met onvoldoende intellectuele bagage puur op alles gaan schelden zonder enig nut dan eigen debiliteit presenteren als godswonder. Niet echt interessant, maar ook gekken zijn onder ons, en het houdt ze van de straat. Zijn ze eenmaal bekend, dan kan men hen gevoegelijk ontlopen. Laat mensen toch hun eigen glazen ingooien.
Over de reden(en) van Joost Niemoller en Stan de Jong om reageren af te schaffen kunnen wij alleen maar speculeren, en dat lijkt mij weinig zinvol. Houdt het erop dat niets blijft zoals het is! De Dagelijkse Standaard is mij te kruidenierachtig, en na de ban voor Zande was dat voor mij over en uit.
Dus laat ons verheugd zijn op Amsterdampost en het zeer royale beleid van professor drs. VanFrikschoten. Bij zoveel geluk valt het verdriet in het niet!
Dit is de plaats om te zijn!
Ach Lucida, geeft allemaal niet, en zo zie je maar: een misverstand is zo gewekt, en fijn dat het dan ook weer zo uit de wereld is, was het altijd maar zo simpel. Maar nu, in het licht van de verkiezingen en de kant die die op dreigen te gaan als de PvdA de opmars door zet, zit er toch echt weinig anders op dan mijn minst favoriete onderwerp maar weer eens aan te roeren, want de vrijheid, de onze die zie ik werkelijk bedreigd. Ik heb er vandaag overigens iets op de log van Joost over geschreven, dus mochten er mensen zijn die hun dagelijkse portie onheilstijdingen van mijn hand hadden gemist, vanavond kan men zijn hart weer ophalen.
En toch zou ik graag eens over iets anders schrijven, iets vrolijks, de vogels bijvoorbeeld, of dat het weer langer licht blijft en dat er nog zoveel mensen zijn die wel aardig zijn en de zaken verdraaid goed in de gaten hebben, en het goede met de wereld voor hebben. Maar helaas, ik vrees dat ik over dergelijke dingen nog sneller ben uitgeschreven dan over de islam (hoewel, heb ik nog enige jaren voortvarend volgehouden). En eigenlijk, nu doe ik dat ook weer, niet omdat ik het er zo graag over heb, maar omdat op de een of de andere manier ongeveer alles in de politiek en in Nederland (om over de rest van Europa nog maar te zwijgen) er mee in verband staat. Dat alleen al is natuurlijk een bewijs van voortgaande islamiring van onze cultuur, voor zover daar nog erg veel bewijzen voor nodig zouden moeten zijn.
Overigens, wat mij betreft ga je in het kader van de internetanarchie gewoon je gang, als je iets ziet wat je aanspreekt van mijn hand. Wel met een link naar de site van Joost uiteraard, hoewel die dus ook weer de mogelijkheid geeft om te reageren, hetzij hier, hetzij via weer een andere site. Kortom, de draad, die ben ik behoorlijk kwijt, maar misschien is het ook wel helemaal niet nodig die erg te hebben, en dat is een mooie zonnige lassez faire gedachte om te koesteren.
Ook van mij een welgemeende en hartelijke groet, V/H Ernst
Caroline, hier een mooi verhaal over vogels
http://climategate.nl/2010/03/29/bepaalt-klimaat-broedsucces-trekkende-zangvogels/#more-2648
Hier ten tuine (als dat goed Nederlands is) wekken zij mij iedere ochtend.
Deze ochtend, de tweede volle dag van de zomertijd al om 5.34 uur…….
En dat laat zich nachtegaal noemen…
@ Caroline
Ook zonder islam is er nog wel te waken voor de usurpatoren van de overheid. Ik dacht erover een artikel te schrijven met de titel: De overheid als ploert! Maar een fijn stukje muziek op youtube heeft ook zijn charme, dus laten we het geluk niet uit de weg gaan.
Caroline, als ik met mijn viervoeter naar buiten ga vliegen de vogels van uiteenlopende pluimage me als vanzelf tegemoet, niet omdat ik een of andere Franciscus van Assisi ben, maar omdat ze vooral als het voedsel schaars is, en wanneer ze in de broedtijd zijn verzot blijken te zijn op Frolic. Eenden, meeuwen, kraaien, eksters, hoenderen, kauwen ze lusten er allemaal pap van. En ze weten precies wanneer ik mijn neus buiten de deur steek. Aandoenlijk te zien hoe ze mij, vooral kraaien en eksters, op de voet volgen en me met argusogen bespieden of ik mijn hand in de zak steek waar de koekjes zich bevinden. En natuurlijk maakt het een mens er niet vrolijker op te zien hoe gestaag onze vrijheid aan een of andere (achtergebleven) ideologie wordt opgeofferd, maar onze veerkracht, althans die van mij is zeer sterk gebleken. Wat helpt is domweg de boel gewoon even de boel laten. De kat uit de boom kijken en als het onverhoeds begint te kriebelen en het gevoel dat je vingers beginnen te jeuken weer opspeelt, gewoon met een paar rake artikelen alles weer van je afschrijven. Wat in elk geval helpt is, ondanks de kwaliteit van je argumenten, niet teveel verwachten van het effect dat ze zullen sorteren. Het blijven in het gunstigste geval toch altijd die paar kritische enkelingen, die je zult bereiken. Maar ik troost me met de gedachte dat hoe ogenschijnlijk marginaal ook, stille en voor een groot deel onvermoede krachten toch de rest zullen doen. Niet dat ik in een of ander transcendentaal wonder geloof, maar zoals Confucius ooit stelde: als zich een bepaalde leer verspreidt dan heeft de hemel het gewild. Die wijsheid kan voor en evenzo makkelijk tegen ons werken. Het is niet anders. En het laatste wat we moeten doen is meer gewicht op ons onze schouders te nemen, dan we in staat zijn te dragen. Doen we dit toch dan lopen we het gevaar mettertijd ongenadig door onze hoeven te zakken. De juiste distantie betrachten. zonder dat dit overgaat in onverschilligheid, moedeloosheid, of in onze tijd van toenemende islamisering in fat(w)alisme… Of zoals ik het wel eens verwoord: laten we van onze harten geen dhimmitude moordkuilen maken. Maar laten we ook ervoor waken niet in een of ander onbestemd gevoel van haat meegesleept te worden. Uit ervaring weet ik namelijk dat de meesten van ons helemaal niet sterk genoeg zijn om de krachten die dan loskomen te kunnen doorstaan. Nog steeds ben ik op gepaste wijze fier op mezelf al terugspellend te zien, wat ik aan tegenslagen allemaal heb weten te trotseren. En wat mij niet doodt, dat maakt mij sterker schreef Nietzsche al. Groet Lucida,
Kapotte rits alsook Maarten, ik heb er alle vertrouwen in dat we een model zullen vinden waarmee het mogelijk zal zijn, de Toog des Aanstoots op dit weblog uiteindelijk draaiende te houden. Ik ben wel van mening dat het allemaal niet op stel en sprong geregeld hoeft te worden, maar sprekend voor mezelf, als ik een aantal andere zaken heb geregeld, zal ik mij met veel toewijding aan het 'runnen' van de nachtbar willen wijden. Prof. VanFrikschoten kan een dezer dagen van mij een goed gemotiveerde mail verwachten waarin zal aangeven hoe ik denk dat het te managen zal zijn. Nog even geduld voor al die kleurrijke nachtvlinders dus,
Al is de toog niet open, toch voel ik een httpv opkomen,
Lucida, Caroline, Kapotte,
Gott sei dank geht alles schnell vorüber….
auch die Liebe und der Kummer sogar…
En nog iets waar ik gisteren zomaar over struikelde, een gezegde in het Bulgaars.
'Kleine' problemen noemt 'm daar 'witte problemen'.
En dat vind ik nou mooi.
Geweldig dit van je te vernemen Lucida! Ik mis die kroeg ook. Maar je hebt gewoon personeel nodig aan zo'n Toog. Als schot voor de boeg heb ik gisteren de lay out al automatisch in de nacht- en dagstand laten floepen. Eens zien of het vanavond werkt.
Ik vond het erg leuk om een introotje te maken maar kwam zelf nauwelijks aan reageren toe soms.
Het was een personeelsprobleem dus.
Ook nog heb ik gedacht om een echte Amsterdamse kroeg het te laten exploiteren op commerciële basis. Wat maakt het uit? Dat kan alsnog overigens.
Caroline ik heb je artikel op HVV gelezen, recht uit een verontrust menselijk hart. Die tegenstellingen zijn inderdaad kunstmatig, maar blijken bij het scheiden der geesten (althans in religieus en ideologisch opzicht) van groot belang. Het ene kamp kan zich profileren als humaan, kosmopolitisch en vol van begrip voor de dagelijkse noden, het andere kamp kan aldus worden afgeschilderd als hardvochtig, xenofoob en belast met dikke ik.
Zeker nu de verkiezingen weer naderen zullen die tegenstellingen in toenemende mate het politieke/publieke debat gaan bepalen. Het is hoe dan ook zaak het hoofd niet op hol te laten jagen, want nog teveel bestrijden we een zekere leeghoofdigheid/pragmatisch populisme bij veel politici, waardoor we ze serieuzer nemen dan ze in feite zijn.
Als klein voorbeeld hoe ondoorgrondelijk nietszeggend een ogenschijnlijk beloftevolle politicus kan zijn wil ik het voorbeeld van Lodewijk Asscher aanhalen (natuurlijk zijn er nog talloze voorbeelden van andere politici te geven). Toen de verkiezingskoorts richtig de dag waarop mensen voor de gemeenteraad konden stemmen, zo'n beetje de hoogste temperatuur had bereikt, begon Asscher opeens te raaskallen over zoiets als: de PvdA zal niet toestaan dat de ALLERzwaksten hun kacheltje niet meer kunnen laten branden. Kennelijk in de overtuiging dat hij daarmee Eric van den Burg (VVD) van voldoende weerwoord had voorzien. Natuurlijk horen de mensen dit verhaal en denken, hey in tegenstelling tot de VVD'er Verburg, heeft Asscher kennelijk wel het hart op de juiste plek. Maar laat het nu toevallig hartje zomer zijn en de mussen vallen als het ware van het dak, dan is zo'n ingestudeerde oneliner totaal ondenkbaar. Ik wil maar aangeven wat de reikwijdte van zulke politiek beladen uitspraken in de kern van de zaak is, nihil. Maar frappant genoeg en dat refereert ook aan mijn artikel waar ik schrijf over het momentum, werkt zo'n uitspraak wel in hartje winter als de bloemen op de ramen staan. En het ergste is natuurlijk dat politici dit soort uitspraken doen zonder dat hun ook maar voor een ogenblik het schaamrood naar de kaken stijft.
Prof. VanFrikschoten, met muziek heb je vaak ook al een thema bij de kop te pakken, althans zo werkt het bij mij. Zoals gezegd we komen er wel uit, maar voor mezelf wil alleen het jawoord geven, als ik ook weet dat ik het kan waarmaken. Ik ben niet het type dat over zeven sloten tegelijk springt. Daarentegen als ik ergens ja tegen zeg, dan ga ik er ook voor. Een principeverklaring heb ik dus al afgegeven. En dat zijn geen loze beloften, als ik ze afgeef.
Onderwijl beginnen mijn vingers van al dat toetsen lichtelijk te tintelen. Ik ben het niet meer zo gewend mezelf om aan zo'n flow van veelschrijverij over te geven. Even een spiritueel opkikkertje, nog even met de viervoeter de straat op, en dan kan ik er weer tegen. En terwijl ik dit schrijf zweven de klanken van paperback writer door mijn hoofd. Muziek en teksten ik kan ze maar niet los van elkaar zien/beluisteren. en als er al eens geen tekst in een nummer voorkomt, dan bedenk ik er vaak spontaan de beelden bij.
Caroline, je sprak in een commentaar over het boek van Frans Groenendijk dat de vrouw de werkelijke slaaf was in het mohammedaans wereldbeeld, én in de praktijk (vrij citerend). Wat ik in jouw artikel mis bij HVV is het volgende:
Ouders die hun kind verminken moeten ogenblikkelijk uit de ouderlijke macht worden gezet.
Het gaat altijd alleen over meisjes die 'besneden' worden.
Verminkt dus.
Echter, wat te menen van al die zinloze besnijdenissen bij het andere geslacht.
Wanneer er sprake is van verkleving is een medische grondslag aanwezig.
Maar waar geen verkleving is moeten we echt spreken van verminking.
Waarom mag dat (zomaar)?
Daar, bij de handhaving van de wet, ligt een sleutel.
Het is wel duidelijk zo, vind ik. althans voor de oplettende lezers, hoe dat met die sluitingen van reageer-mogelijkheid zit, ook zonder dat we dit meteen complot-theorieen hoeven noemen.
Wat me helaas ook duidelijk is, is wie hier vanavond met schelden begonnen is, in nrs. 5. en 19. (sic!) Ik hoop, prof. Frik, dat u deze draad op een rustiger moment nog eens doorleest.
Hoe dan ook, het (b)lijkt juist de anonimiteit te zijn, althans de niet-helemaal-anonimiteit tussen sommigen, die de sfeer overal de das omdoet. (dit was een poging om het woord 'kliekjes-vorming' te omzeilen, en wel op lichtvoetige wijze, prof.)
Dat er niettemin vandaag wat harde noten gekraakt worden, moge duidelijk zijn.
Hoewel niet voor de nieuwkomers, en daar moeten alle sites, nieuw of oud, het toch van hebben. En als ik me in hen verplaats, is 1 van de bijdragen uit nrs. 5. of 19. al genoeg om snel op de vlucht te slaan, realiseert u zich dat allen goed is mijn oprechte wens.
Morgen weer een dag, denk ik dan maar, en: de zaak die ons bindt is te belangrijk om te lang bij ego's stil te staan. Sterkte, Prof. Frik !
Maarten, ik heb geschreven wat ik van het boek van Frans vond, en waarom ik vond dat iedereen het zou moeten lezen. Ook heb ik aangegeven dat het een akelig werk is dat te doen, omdat het erin behandelde onderwerp zo akelig is. Frans gaat zelf uitgebreid op de besnijdenis in, iets uitgebreider op die van vrouwen dan die van mannen. Dat lijkt me gerechtvaardigd door het feit dat de besnijdenis van vrouwen nog zo veel oneindiger gruwelijk is dan die van mannen, of laten we het jongensbabies noemen, waar daar hebben we het natuurlijk over. Wat mannen en vrouwen (en dat is dus iets anders dan jongens en meisjes) met zichzelf willen doen op dat gebied, dat moeten ze maar zelf weten. Maar die kinderen, dat is vreselijk, seksueel (de jongens) dan wel geheel en al verminkt (de meisjes), omdat je ouders toevallig een bepaald idee koesteren.
Ik vind het ook werkelijk bij de wilde spinnen af dat ouders een dergelijke macht over hun kinderen mogen uitoefenen, louter en alleen omdat men in achtelijker tijden meende daar goed aan te doen, de jeugd seksueel te verminken. Qua ethiek is dat niet gekker of minder gek dan wanneer ik, als VVD stemmer, mijn kinderen na de geboorte geheel en al blauw zou laten tatoeren, gewoon om te laten zien dat het VVDers zijn. En dat zou dan weliswaar raar zijn maar nog lang niet zo erg als wanneer ik ze ook nog eens de geslachtsdelen zou laten inkorten, gewoon omdat ik van mening ben dat VVDers beter niets kunnen doen dan zich vlijtig op het verkiezingsprogramma van die partij te storten, en dat die kinderen VVDer worden en zijn, dat is logisch, want dat ben ik zelf immers ook.één.
Nee, kindermishandeling mag niet, tenzij er oude teksten bij gepreveld worden, dan is opeens alles toegestaan. En ja, dat is gruwelijk en in het ene geval meer dan het andere, maar dat dat zo is, dat komt in het besproken boek (waar nog wel meer erge dingen in staan die door mij niet werden genoemd) uitvoerig aan de orde.
Kinderen mag je in Nederland niet slaan, zelfs niet een corrigerende tik geven, maar er stukken afsnijden, dat is dan wel weer prima. Wie dit alles begrijpt, die mag het zeggen.
@Lucida
Ik begrijp waar u het over heeft. Sinds ik me wat in de openbaarheid begeef, trekt men hier en daar en liefst om het hardst. De reactie is bij mij dan: en nu weg!
Mogelijk is dat een kwaal die linksmacheerders ons graag kwaljk nemen, wij schijnen, zeggen ze, niet sociaal, laat staan solidair. Ik vrees dat hoe lang we ook commenten en ons best doen, het zinloos is.
mvgr toetssteen
Dat is een welgemeende reactie, Moor. En dat waardeer ik.
Natuurlijk is het zo dat men elkaar wel voor rotte vis mag uitmaken tijdens een discussie. Maar dan moet het wel goed gedaan worden. Bijvoorbeeld:"Jij tot aan de bovenloop van een rivier afgedwaalde en zinloos op de kiezels van de oever aftakelende makreel!"
Maar maak je geen zorgen hoor. Ik ken alle spelletjes. En de Lev Bonts, vd Heuvels en Vreemans zal je hier niet gaan aantreffen. Misschien bij hun eerste poging nog en dan is het meteen exit.
Dat ik af en toe een opmerking maak over "naming" is meer bedoeld als corrigerende tik om duidelijk te maken dat het niet overkomt.
Het is ook moeilijk soms om de intonatie van een comment goed over te brengen. Datgene uit te drukken wat je er bij bedoeld. Dan denk ik: verhef het tot een kunst. Doe je uiterste best. Men kan het wel.
En wie het echt niet wil die weet het gat van de deur wel te vinden, toch?
Ik zal er voor waken dat een goedlopende discussie hier niet zal worden gesloopt. Met korte metten. Daarbij gaat het er niet om of iemand nu zus of zo stemt maar om het geheel. Comments zijn een zelf schrijvend dagboek. Zoiets kan best out of the box raken. Als iemand credits heeft opgebouwd en experimenteert en niet eeuwig dezelfde plaat gaat draaien lijkt me dat alleen maar goed.
Elke draad heeft een hofnar nodig. Zo was dat al in de middeleeuwen aan het hof. Maar net als in de middeleeuwen zal ook hier een slechte nar in een wiel gevlochten op een paal buiten de stadsmuren gezet worden. Ik doe dit ook voor de leut.
Beste Toetssteen, doet me deugd, maar eigenlijk wist ik het al, dat we vaak op dezelfde golflengte zitten. Jij kunt dus ook weten dat ik bijv. op de Nieuwe Dagelijkse Standaard al gauw mijn conclusies heb getrokken. Ik die met een nauwgezetheid mijn beantwoording aan anderen motiveerde. Ik die niet te beroerd bleek om op elke vraag naar eer en geweten te antwoorden, moest toch al gauw vlug voor mezelf de conclusie trekken dat dit in het meeste geval paarlen voor de zwijnen bleek. Velen die hoog van de toren bliezen, en die zodra ze wat nader aan de tand werden gevoeld zich er met een nietszeggende kwinkslag vanaf meenden te moeten maken. En dan hebben ze aan mij nu net de verkeerde. Ik ben zelf erg voor het beargumenteren, en daar waar men mij terecht op inconsequenties wijst, niet te beroerd dit ruiterlijk toe te geven. En als ik dan bemerk dat zo'n instelling allesbehalve regel maar eerder uitzondering blijkt, dan pak ik als het ware even zo vrolijk mijn biezen en laat de 'boel de boel'…
@Lucida
Ik ken van Frikschoten als een eerlijke man. Vraag hem naar mijn emailadres. Ik zal hem zeggen dat ik akkoord ga.
@Maarten maart 29th, 2010 20:22(en anderen)
Ik ben hier geen moderator meer, van Frikschoten vond, dat ik tegengestelde belangen had door met anderen Artikel 7 op te richten en ontsloeg me van mijn rechten. Ik besloot toen ook niet meer voor AP te schrijven. Nu is hij iedereen van A7 hier aan het verbannen en deze reactie zal ook wel weggehaald worden. Dat is de vrije meningsuiting die de heer Frikschoten voorstaat. Maar goed, ik dacht het even te laten weten, anders is het zo vreemd dat hier niets meer van me verschijnt. Ik mail je snel, en ook Isis en de anderen.
@van Frikschoten: ik heb helemaal geen aanbod van een banner van je gehad, maar ik ben de hele dag weggeweest en misschien zit het nog in de mail.
@Toetsteen, wat ik op mijn harde schijf opsla gaat niet snel verloren. ik kom er binnenkort in mijn mail aan Prof. VanFrikschoten zekers op terug. dank alvast voor het vertrouwen. groet lucida, v
-Weggefrikkert-
Van Frikschoten, ik begrijp niet waar je vijandige houding vandaan komt en ik heb weinig zin om in een ruzie getrokken te worden. Je bent zelf uit het project gestapt en zoals in bovenstaande mail, die je ongevraagd publiceert (dan weten de dat ook weer en is het meteen de laatste mail die je ooit van me kreeg) te lezen is, had je toen maar een k(l)ik hoeven geven of alles was hersteld.
Maar kijk, toen je blog al vijf jaar een marginaal bestaan leed, toen was ik wel goed genoeg om artikelen voor je te schrijven en voor een beetje roering te zorgen. Maar sinds je nu genoeg aanloop hebt kon ik barsten en ontsloeg je me zonder me ook maar iets te zeggen. Ja, achteraf.
Zoals gezegd: ik heb helemaal geen zin in ruzie, maar je hebt zelf alles naar je toegetrokken en het feit, dat je nu mensen van artikel verbant, alleen omdat ze aan A7 verbonden zijn is schandelijk. Je hebt van ons alle samenwerking gekregen, dus je ruzieachtige toon is misplaatst.
De eerst volgende die het nog presteert om zijn onderlinge frustraties en plein public naar anderen toe te manifesteren in de comments heeft dus wel degelijk een ban te pakken.
En vergis je niet: dat is geen lullig bannetje van de site maar van de hele IP range. Ik pik een hoop en buig diep maar dit is de grens. Ik weet precies wat er gaande is en dat is dat de club van 7 hier de tent denkt leeg te vreten. Probeer het maar trotse internethelden van de Dagelijkse Standaard. Gelukkig doe ik dit nog voor de lol. Ha, ha, ha.
En je hoeft niet tegen me te vloeken hoor. Wat staat er in dat mailtje dat zo negatief voor je is? En insinueer je nu, dat ik me achter mijn nick verschuil? Maar ik ga er niet op in, want je probeert een ruzie uit te lokken en ik heb daar niet zo’n zin an.
En je dreigementen laten me koud en die IPrange helemaal.
Is ook een manier voor iemand met jetlag welkom te heten. Iemand zei me onlangs dat vrouwen elkaar met venijn afmaken en mannen met verstand. Ik moest daar wat schamper om lachen. Tot deze avond, want dit venijn stemt mij erg triest. Vora omdat we elkaar in de aanloop naar 9 juni zo keihard nodig zullen hebben. Dit is niet de tijd om elkaar vliegen af te vangen, dat is nu precies wat de intriganten zo graag mogen zien. Nee mensen, van het voortreffelijke kleine blog als Boilingpoints tot de deDDs, Welingelichte Kringen, misschien het Ayaanblog ect. , laten we alsjebieft voor een paar maanden even eengezind zijn. Laten we ervoor zorgen dat de rijen zich sluiten en dat we in elk geval een rechtse tegenhanger krijgen van het eeuwige linkse waar de ether vol mee is! Ik bedoel, wakker worden met van Boxtel is echt erg! Sociaal liberaal kweelt de man, hij bedoelt socialistisch liberaal…. U snapt, ik ben het bed uitgesprongen en verkoos een wandeling overde kale heide.
Ik vluchtte, mijn excuses, maar ik ben niet te excuseren. Eigenlijk is niemand te excuseren en toch gaan we massaal wandelen op de hei….., vrijwillig. We weten wel dat liberaal misbruikt wordt door linkse vervuilers die met hun tengels van dat wood af moeten blijven. Misschien zouden liberalen gewoon eventjes, gewoon tot 9 juni, elkaar de hand moeten reiken.
toetssteen, helemaal mee eens. Zoals ik al zei: ik ben niet uit op onenigheid en de manier waarop het gaat stemt me triest. Ik hou er niet van als mensen mijn emails publiceren. Dat maakt ze hoogst onbetrouwbaar en ik zou willen vragen of van Frikschoten het zou willen verwijderen. Er staat privé-informatie in, die niemand wat aangaat. Wat hij ermee bewijzen wil is me niet duidelijk. Ik heb zoveel mails van hem gehad, dat ,e,en zinnetje over een banner van enekele weken geleden me niet opgevallen is. Maar ik denk toch niet dat het de bedoeling is, dat we een emailoorlog à la Peter Breedveld gaan voeren?
Dus haal het even weg als je wilt. Die mail was aan jou persoonlijk en daar heeft niemand wat mee te maken.
toetssteen, helemaal mee eens. Zoals ik al zei: ik ben niet uit op onenigheid en de manier waarop het gaat stemt me triest. Ik hou er niet van als mensen mijn emails publiceren. Dat maakt ze hoogst onbetrouwbaar en ik zou willen vragen of van Frikschoten het zou willen verwijderen. Er staat privé-informatie in, die niemand wat aangaat. Wat hij ermee bewijzen wil is me niet duidelijk. Ik heb zoveel mails van hem gehad, dat ,e,en zinnetje over een banner van enekele weken geleden me niet opgevallen is. Maar ik denk toch niet dat het de bedoeling is, dat we een emailoorlog à la Peter Breedveld gaan voeren?
Dus haal het even weg als je wilt. Die mail was aan jou persoonlijk en daar heeft niemand wat mee te maken.
toetssteen, helemaal mee eens. Zoals ik al zei: ik ben niet uit op onenigheid en de manier waarop het gaat stemt me triest. Ik hou er niet van als mensen mijn emails publiceren. Dat maakt ze hoogst onbetrouwbaar en ik zou willen vragen of van Frikschoten het zou willen verwijderen. Er staat privé-informatie in, die niemand wat aangaat. Wat hij ermee bewijzen wil is me niet duidelijk. Ik heb zoveel mails van hem gehad, dat ,e,en zinnetje over een banner van enekele weken geleden me niet opgevallen is. Maar ik denk toch niet dat het de bedoeling is, dat we een emailoorlog à la P.e.t.e.r B.r.e.e.d.v.e.l.d gaan voeren?
Dus haal het even weg als je wilt. Die mail was aan jou persoonlijk en daar heeft niemand wat mee te maken.
Als je me aan de schandpaal wil nagelen, Neree, dan ga je gang. Input, output.
Ik laat het gewoon staan.Het had je gesierd als je vroeg om jou bericht weg te halen. Dan had ik dat gedaan. Ik zwicht niet voor dit gezeur. Nooit.Jullie club van 7 is aan het zuigen en trekken. Veel plezier daar mee.
O pardon, de vorige keren lukte het niet en nu staan er drie. Ik dacht dat het aan de naam van die blogger lag.
Men dondert maar op met de Nederlandse wet waarvan je jezelf niet mag verdedigen. Ik word beticht maar moet me aan de grenzen van fatsoen houden om het tegendeel te bewijzen? Kiss my ass!